The Palencar Project - 1

Yazının güncel yeri için...
http://www.kurgu-bilim.com/the-palencar-project-1/

Tor e-kitap, öğle tatilimi doldurmaya devam ediyor.
Okuduğum 8. ve 9. öyküler Palencar Projesinin içerisinde yer alıyor.
Proje, John Jude Palencar'ın aşağıdaki resminden esinlenerek beş ayrı yazar tarafından yazılan beş ayrı öyküden oluşuyor.




E-kitabın 151. sırasında ve 3733. sayfasında yer alan son öyküler bunlar.
Ben henüz iki tanesini okudum.
İlki, L.E. Modessitt,Jr'ın New World Blues adlı öyküsüydü.
İkincisi ise, Gene Wolfe'un Dormanna'sı.

İki öyküde de yukarıdaki resim ayrıntılarıyla tasvir ediliyor, ancak birinde öykünün başlarında bu sahne gerçekleşirken ikincisinde ise finalde yer alıyor.

İster istemez de olsa iki öykü arasında bir kıyaslama yaptığımda ilk öykünün daha güzel olduğunu söyleyebilirim.

İlk öykünün yani New World Blues'un konusu, zor durumda olduğu ve başka seçeneği olmadığı için riskli bir görevi kabul eden bir kız hakkında. Bu kız, resimde gördüğümüz kız tabii ki. Dünya üzerinde yer alan paralel bir gerçeklikte yaşayan bir köye gidip orada riskli bir görev gerçekleştirmesi gerekiyor. Gökyüzünden yere doğru inen uzantılar bu paralel evrende Tanrı olarak kabul edilen, uzaylı mı yoksa bulunduğumuz gerçeklikten farklı olan atmosfer koşullarına uyumlu olarak evrimleşmiş değişik bir canlı türü mü olduğu bilinmeyen bir varlık. Resimdeki kızın görevi bu varlıkla yüzleşmek.

Bu öykü bana resimdeki duyguyu fazlasıyla aktardı ve gerek anlatımı, gerek öykü boyunca uyandırdığı merak, gerekse de sürprizli sonuyla gayet tatmin ediciydi.

İkinci öyküyü yani Dormanna'yı ise çok beğenmedim, bunun nedeni uygun okuyucu kitlesi içerisinde olmamam olabilir. Bana fazla çocuksu geldi. Minik bir uzaylı yaratığı hayali arkadaşı zanneden küçük bir kızın bir gününü okudum. Diğer öykünün karanlık, gizemli atmosferinin yanında fazla pembe ve iyimserdi. Final sahnesine kadar bana resimle ilişkili gibi gelmedi, final sahnesinde ise zar zor resmin tasvir edildiğini anlayabildim açıkçası. Yine de küçük bir çocuğun bu öykünün iyimser havasından haz alabileceğini düşünüyorum.

Başka bir bilim kurgu/fantastik öyküde görüşmek üzere
İyi okumalar


Etiketler: