Rocket Man (Roket Adam) - Bilim Kurgu Temalı Şarkılar ve Düşündürdükleri - 4

Yazının güncel adresi: http://www.kurgu-bilim.com/rocket-man-roket-adam/

Elthon John çok dinlemesem de Rocket Man şarkısını çok severim.
(Tahmin edin neden :) )
Konusu uzayla ilgili ama yine de hüzünlü bir melodisi ve hüzünlü sözleri olan bir şarkı. 
İşi, uzayda gezegen gezegen dolaşmak olan bir adamın, ailesinden ve dünyadan uzakta olmaktan duyduğu üzüntüyü anlatıyor.


I miss the Earth so much
(Dünyayı çok özlüyorum)
I miss my wife
(Karımı özlüyorum)
It's lonely out in space
(Uzayda çok yalnızım)
On such a timeless flight
(Böyle sonsuz bir uçuşta)

Genelde bu şarkıyı dinlerken hep masalsı bir Ray Bradbury atmosferini hissetmişimdir.
Ama özellikle son bir haftadır, yakın zamanda okuduğum tek bir Ray Bradbury öyküsünü hatırlatmaya başladı bana. Resimli Adam'dan Roket Adam. (Bu yazımda bahsetmiştim)


Bugün internette şarkının öyküsünü araştırdım. Şarkının sözlerini yazan Bernie Taupin, Bradbury'nin Roket Adam öyküsünden esinlenmiş. (Bingo! Biliyordum zaten :) )
(Bknz kaynak)

(Lütfen "ismi bile aynı, bunu bilmekte ne var" diye düşünüp hevesimi kursağımda bırakmayın. Ben hala çok mutluyum tahminimin doğru çıkmasına :) )

Roket Adam, tipik bir Bradbury öyküsü, yani oldukça duygusal ve hüzünlü.. 
Babası astronot olduğu için onu ancak üç ayda bir gören, özlem dolu annesinin mutsuzluğuna şahit olan, hep "ya dönmezse" korkusuyla bekleyen bir çocuğun hikayesini anlatıyor.

Şarkıda ise, bu sefer konu babanın bakış açısıyla ele alınmış.

Sonuç olarak her iki taraf da mutsuz ve özlem dolu..
Bana bu kadar maceralı ve heyecan verici gelen bir konu bir ailenin dramı haline gelmiş öyküde ve şarkıda..
Yine de bence ikisi de çok güzel.


Etiketler: