Faster Gun (Hızlı Silah)

Yazının güncel adresi : http://www.kurgu-bilim.com/faster-gun-hizli-silah/

Tor yayınevinin 5. yılına özel olarak hazırladığı ve okurlarla buluşturduğu ücretsiz e-kitabı okumaya, kitabın 13. öyküsüyle devam ettim.

E-kitabın 346. sayfasında başlayan Faster Gun öyküsü, 24 sayfadan oluşuyor.

Elisabeth Bear adlı Amerikalı kadın yazarın öyküsü.

Özellikle mi yoksa yanlışlıkla mı olduğunu anlayamadığım bir durum var konunun aktarımı ile ilgili. Öykü, 2. bölümden başlıyor ve 1. bölümle devam ediyor. Bu sıralamanın öykünün akışında kurgusal olarak çok özel bir etki yaratmadığını, hatta okunmasını ve anlaşılmasını zorlaştırdığını düşündüğüm için yanlış basıldığını düşündüm açıkçası.

Yazarın anlatımını çok akıcı bulmadım. Ayrıca yazarın kullandığı kelimelerin çoğunun benim kelime dağarcığımda bulunmaması ve beni sözlükle fazlasıyla cebelleştirmesi nedeniyle okumakta zorlandım diyebilirim.


Öykü 1881 yılında bir western kasabasında geçiyor. 4'ü kadından oluşan 5 kişilik bir grup insan rehber olarak bir kovboyu tutmak istiyorlar. Bunları 2. bölümde kendi çabamızla anlamaya çalışırken, 1. bölümde zaten açık açık okuyoruz.

Grubun amacı, rehbere önce turistik gibi gelse de, çok büyük bir gemi enkazını araştırmaya geldikleri daha sonraları anlaşılıyor.

E-kitap, fantastik ve bilim kurgu öykülerden oluştuğu halde, western öğeleri o kadar çok yer alıyor ki bu öyküde, bi ara, araya yanlışlıkla karışmış bir kovboy hikayesi olduğunu düşünmedim değil :)

Tetikte bekleyip durdum, bu gemi kesin uzay gemisidir, 1881 vurgulandığına göre zamanda yolculuk yapılmıştır diye. Nitekim, uzun bir okuyuştan sonra, öykünün ortalarına doğru asıl konuya girildi. Ve Moon Man (Ay Adamı) denilen uzaylıyla karşılaşıldı, ben de bir oh çektim. :)

Her ne kadar birçok negatif yönünü aktardıysam da yazımda, öykü bende hoş bir tat bıraktı yine de.
Herşeye rağmen okumaya değer..

"Poor critter, Doc thought. Marooned here like Robinson Crusoe. And we’re the cannibal savages"
(Zavallı yaratık diye düşündü Doc, Robinson Crusoe gibi burada mahsur kaldı. Ve bizler de yamyam yerlileriz)

Etiketler: , ,