Tourists (Turistler)

Yazının güncel adresi : http://www.kurgu-bilim.com/tourists-turistler/

Sonunda bir gün, bir uzay gemisi dolusu, her biri farklı gezegenlerden olan uzaylı turistin yolu dünyaya düşer.

Tor e-kitaptaki kısa bilim kurgu öykülerinden daha önceki yazılarımda bahsetmiştim. Hatta kitaptaki tüm öykülerin çok güzel olduğundan şüphelendiğimi bile söylemiştim. Maalesef geçen haftadan beri güzel bir öyküye rastlayamadım ve başladıklarımın hepsini yarıda bıraktım.



Sonunda bugün, 4-5 denemeden sonra bu öyküye rastladım.
Sean Craven adlı yazarın öyküsü e-kitabın 975. sayfasında yer alıyor ve 14 sayfadan oluşuyor.
Diğer 3 öykü kadar beğendiğimi söyleyemem ama yine eğlenceli bir konusu var.



İlk sayfadaki "I wondered if it was my fault the aliens had stolen my grandmother." (uzaylıların büyük annemi kaçırmasının benim hatam mı olduğunu merak ediyordum) cümlesini okuduktan sonra merak ederek devam etmeye karar verdim.

Uzaylı turistlerin her biri değişik gezegenlerden ve fizyolojileri birbirlerinden çok farkı. (Yazar, birkaç tanesini detaylı tarif ettiği halde ben pek gözümde canlandıramadım açıkçası) Dünyaya geldiklerinde ilk olarak turistik bir tur yapıyorlar, piramitleri, Machu Picchu'yu geziyorlar, televizyonlara röportajlar veriyorlar, Papa'yla, Dalai Lama'yla tanışıyorlar. Öyküyü kendi ağzından dinlediğimiz, büyük annesi ile yaşayan kahramanımız uzaylıları tüm dünya ile birlikte televizyondan takip ediyor.

Büyük anne ilginç bir karakter. Sonradan zehirli olduklarını anladığı (aslında halusinasyon gördüren) mantarları yedikten sonra, Tanrı'nın varlığını hiç olmadığı kadar fazla hissedip çok dindar bir Hristiyan olmuş zamanında. Aynı zamanda oldukça maceracı bir büyük anne olmasıyla beraber, konuşmaları ile insanları ve uzaylıları etkisi altına alabilen etkileyici bir kişiliğe sahip.

Günün birinde uzaylılar turistik gezilerini tamamladıktan sonra yolları büyük annenin kilisesine düşer. Ve büyük annenin etkisi altında kalırlar. Görüşmeleri sıklaşıp ilişkileri samimileşir. Ve evrendeki yolculuklarına büyük anneyi de dahil etmek isterler.

Ama önce ikna etmeleri gereken biri vardır. Dünyada tek yakını büyük annesi olan genç torun. Hem  kendisi varken uzaylılar neden yaşlı büyük anneyi götürmek isterler ki? :)

İyi okumalar

Etiketler: ,