Dress Your Marines in White


Tor yayıncılığın 5. yılını kutlmak amacıyla yayınladığı ücretsiz e-kitaptan daha önce bahsetmiştim.
Bugün 3817 sayfalık ve 151 öykülük kitaptan ilk öykümü tamamladım. (Öğle arasında tabii ki :) )

İsimlerine bakarak seçtiğim 4 öyküden 4. sünün ilk cümleleri beni hemen öyküye bağladı.
Dress Your Marines in White - Emmy Laybourne.


Kitabı indirmiş olup hangi öyküden başlasam diye düşünenler varsa bu öyküden başlamalarını tavsiye edebilirim.



16 sayfalık öykü boyunca öyküden bir an bile kopamadım. Anlatımı çok akıcı, hikayesi ise oldukça sürükleyici. İngilizce olması hiç zorlamadı. Çok fazla teknik terim olduğundan genelde bilim kurgu türündeki kitapları İngilizce okumak beni yorar ve sıkar. Bu durum Dress Your Marines in White için geçerli değil :)

Öykü, gelecekte geçiyor. Kahramanları, MORS adı verilen biyolojik silah üzerinde çalışan bilim adamları ve askerler.
Öyküyü James adında bir laboratuvar asistanının gözünden izliyoruz. MORS'un insanlar üzerindeki etkilerini göstermek amacıyla generallere yapılan sunumda nelerin yaşandığını hem James'in iç sesinden hem de yazdığı rapordan öğreniyoruz.
MORS A, B, AB ve 0 kan gruplarında psikolojik ve fizyolojik olarak farklı etkiler gösteriyor. Deney için gönüllü olanlar ise müebbet hapse mahkum olan dört eski denizci.
Başlangıcı ve akışı oldukça güzel olan öykünün sonunun da çok çarpıcı olduğunu belirtmek gerek.

Bir başka "Tor e-kitap okumaları" yazısında buluşmak üzere :)

İyi okumalar...


Etiketler: , ,