Fly Me To The Moon

Yazının güncel yeri için...
http://www.kurgu-bilim.com/fly-me-to-the-moon/

Beni aya uçur sözleriyle başlayan, ismi bazı albümlerde "In Other Words" olarak da geçen, 50'li yıllarda yapılmış olmasına rağmen hala sevilerek dinlenen ölümsüz bir aşk şarkısıdır Fly Me To The Moon.

Çeşitli swing/jazz sanatçıları tarafından icra edilse de ben en çok Frank Sinatra'dan dinlemeyi severim bu şarkıyı.



Cuma akşamı, soğuk ve yağmurlu havada, yoğun trafikte servisle evime dönerken, Joy Fm'de Easy Drive Home programında yine Frank Sinatra'dan dinledim en son. Önce radyo programının isminin ne kadar güzel seçilmiş olduğunu düşündüm, sonra facebook statümü şarkının sözleriyle güncelledim, bunu yaparken şarkının sözlerinin bloğumuza ne kadar uygun olduğunu düşündüm. Kısa süre sonra Seçil'in de aynı şeyleri düşündüğünü belirten yorumunu alınca fırsat bulduğum ilk anda "uzay temalı şarkılar" kategorimizdeki yazı dizisine eklemeye karar verdim.


Fly me to the moon
(Beni aya uçur)
Let me play among the stars
(Yıldızların arasında oynamamı sağla)
Let me see what spring is like
On a-Jupiter and Mars
(Jüpiter ve Mars'ta 
baharın nasıl olduğunu görmeme izin ver)
In other words, hold my hand
(Başka bir deyişle, elimi tut)
In other words, darling, kiss me
(Başka bir deyişle, sevgilim, öp beni)
Fill my heart with song and
(Kalbimi şarkılarla doldur ve)
Let me sing forever more
(Daha fazla şarkı söylememe izin ver)
You are all I long for
(Sen benim özlediğim)
All I worship and adore
(taptığım ve hayran olduğum herşeysin)
In other words, please be true
(Başka bir deyişle, lütfen dürüst ol)
In other words, I love you
(Başka bir deyişle, seni seviyorum)


Fly Me To The Moon, çok romantik bir aşk şarkısı olmakla beraber, insanların aşık olunca ayaklarının nasıl yerden kesildiğini ve nasıl uçuyormuş gibi hissettiklerini anlatıyor. Dünyanın kendi etrafındaki rutin dönüşünden bağımsız, yerçekiminden kurtulmuş şekilde uzaya yükseldikleri, kendilerini dünyadaki sıradan insanlardan çok uzakta hissettikleri duygusunu geçiriyor dinleyenlere.
Ve aşkın coşkusunu, sürekli şarkılarla dolup taşan kalpleri, aşık olunan kişiden arzulanan karşılığı, sadakat beklentisini haykırıyor.

Tüm bunlardan bahsederken aklıma benzer bir şarkı daha geldi. Tarz olarak çok farklı olsa da, sözler o kadar yakın ki bahsetmeden geçemeyeceğim.

Sezen Aksu'dan Haydi Gel Benimle Ol.





Haydi gel benimle ol 

Oturup yıldızlardan bakalım dünyadaki neslimize 

Ordaki sevgililer özenip birer birer 

Gün olur erişirler ikimize 

Ne kadar benzer sözler ve ne kadar benzer hisler değil mi? 

Demek ki aşık olduğunda kendini dünyadan uzaya yükselmiş hisseden insanların sayısı hiç de o kadar az değil :)





Etiketler: