Sirius Şizofrenleri - Hakan Kurt

Yazının güncel yeri için...
http://www.kurgu-bilim.com/sirius-sizofrenleri-hakan-kurt/

"Vril intikam için geri dönüyor." 

Nazi Almanya'sının ürettiği ilk uçan daire modeli olan Vriller intikam için geri dönecek mi? 3. Dünya Savaşı'na Naziler mi sebep olacak?


Sirius Şizofrenleri Wattpad uygulaması ile keşfettiğim bir bilimkurgu hikayesi. Hikaye Wattpad'de 6000 kez okunmuş. Oldukça popüler olmuş. Ben hikayeyi telefonuma indirip unutmuşum. Daha sonra yazar güncellemeler yaptıkça hikayeye yeni bölümler eklendiğini farkettim. İlgimi çekti ve haftasonu Tüyap'a metrobüs yolculuğu sırasında okumaya başladım.


İlk bölümde çok fazla imla hatası, düşük cümle ve anlatım bozukluğu canımı sıktı açıkçası. Konu oldukça ilgi çekici olmasına rağmen anlatımdaki bozukluk yüzünden şüphe duydum. Acaba bu güzel hikaye yabancı bir hikayenin google translate çevirisi mi diye düşünmeye başladım:) Bunun üzerine hikayenin ismini google da aradığımda karşıma çıkan linkler bozuktu. Bu merakımı daha da arttırdı. Neden bu güzel hikayeden kimse bahsetmemişti? Bir yandan okumaya devam ederken diğer yandan yazarı ve içerikteki konuları araştırmaya devam ettim. Yazar Hakan Kurt'un Wattpad profilinde verilen bilgiye göre kendisi 28 yaşında ve dijital sanat yönetmeni. Hikaye'ye ait bir facebook sayfası da var. Sayfada hikayedeki bir sahne ile birebir uyuşan bir resim...


Hikaye şu an için 13 bölümden oluşuyor. 13 bölümü de bitirip, okurken bir yandan konuları araştırdım. Hikayede bahsedilen olaylar ve kişilerin büyük bir kısmı ya gerçek yada gerçekliği kanıtlanmamış da olsa gündemi meşgul eden söylentiler. Anladım ki yazar birçok farklı konuyu birleştirerek bir hikaye ortaya çıkarmış. Konuların hepsi ilgi çekici olmakla beraber bu karışık konuların nasıl ve nerede birleşeceği ve sonun nereye varacağı merak konusu. Yazar profilinde gerçeklik payı fazla olan olayların ve mekanların üzerinde durmayı sevdiğini belirtmiş. Hikaye benim üzerimde yazarın beklediği etkiyi verdi doğrusu. Devamını heyecanla bekliyorum. Yalnız bir okur olarak nacizane tavsiyem özellikle ilk bölümlerin gözden geçirilip anlatım bozukluklarının düzeltilmesi.


Hikayenin konusu ile ilgili fazla açıklama yapmak istemiyorum. Çünkü bana olduğu gibi siz de okurken sürekli merak edip araştırmalı ve yazarın yoluna girmelisiniz:)
Siz de bir göz atın derim. İçinde neler mi var?

Etiketler: , , , , , , ,