Bilimkurgu-Fantastik Kitap Sırtı Şiirleri

Yazının güncel yeri için...
http://www.kurgu-bilim.com/bilimkurgu-fantastik-kitap-sirti-siirleri/

Takip ettiğim bloglardan birinde (Işıl'ın Seyir Defteri) kitap sırtı şiirleri adında bir çalışmaya rastladım. Kısaca bahsetmek gerekirse, kitapların isimlerini bir şiir veya anlamlı bir cümle oluşturacak şekilde bir araya getirmeyi amaçlayan bir çalışma.

Tabii bu yazıya rastladığım andan itibaren, çalışmayı kitaplığımdaki bilimkurgu ve fantastik kurgu kitapları özeline indirgeyerek uygulamayı kafama koydum.

Ara ara okumak için yeni bir kitap seçmek amacıyla kitaplığıma bakarken neler çıkar acaba diye şöyle bir göz atsam da bu akşama kadar ciddi bir şekilde uğraşamamıştım.

Bu akşam kitaplığımı epeyce dağıtma pahasına bir çalışma yaptım. Maalesef yüklem yokluğu nedeniyle çok zorlandım. Şiir çıkarmanın imkansızlığını kısa bir süre sonra anlayınca, hiç değilse makul cümleler çıkartabilirim umuduyla çalışmayı bırakmadım. Yer yer popüler bilim kitaplarından da yardım almak zorunda kaldım.
Çok başarılı işler çıktığını iddia edemem tabii ki, ama bu kadar uğraşmışken paylaşmadan da olmaz diye düşündüm.

Belki bloğumuzun takipçilerinden daha güzel çalışmalar gelir umuduyla ben ilk denemelerimi aşağıda paylaşıyorum. Sizler de bu eğlenceli çalışmaya katkıda bulunmak isterseniz lütfen fotoğraflarınızı benimle paylaşın ve bu yazıya onları da ekleyelim.


"Aksın gözyaşlarım" dedi polis, 
"biraz kuantumdan zarar gelmez"


Yürüyen ölüler, çığrından çıkmış zaman, haşlanmış harikalar diyarı ve dünyanın sonu


 Şimdi ve daima, en son kale Solaris


Şok dalgası süvarisi, yüksek şatodaki adam, ışık tanrısı Schrödinger'in kedisinin peşinde


Bu ölümsüz karanlığı taramak






Etiketler: