Yerçekimi (Gravity)

Yazının güncel yeri için...
http://www.kurgu-bilim.com/yercekimi-gravity/

Yerçekimi hakkında o kadar çok konuşuldu ve yazıldı çizildi ki. Bu konuda benim ekleyebileceğim ekstra bir şey kalmadı.
Herkes gibi filme ben de bayıldım.



Uzun süredir beklememe tam anlamıyla değdiğini söyleyebilirim.
Daha aylar öncesinden yarattığı sansasyonu, 8,6'lık imdb puanını kesinlikle hak ediyordu.

Konusu her yerde anlatıldığı için çok kısaca özetlemek istiyorum. Hubble Teleskobunu tamir etmekte olan astronotlar, gerçekleşen büyük bir patlama ile mekiklerinin hasar görmesi sonucunda, uzayda mahsur kalırlar, dünyayla iletişimleri kesilmiştir. Eve dönmek için uzayla büyük bir mücadele vermeleri gerekmektedir.



Sandra Bullock'un bir ara "I hate space"(Uzaydan nefret ediyorum) diye bağırması beni en etkileyen sahnelerden biriydi. Uzayla ilgili her şeye bayılmama rağmen yerinde olsam sanırım ben de aynı tepkiyi verirdim. Sanırım mı? Kesin! :)



Konusu, konunun işleyişi gereği bu filmin bilim kurgudan ziyade, uzayda geçen gerçekçi bir drama/macera filmi olduğunu söyleyebilirim. Yerçekimsiz ortamda astronotların hareketleri, uzayda uçan enkaz parçaları, uzaydan dünyanın görünümü öyle gerçekçiydi ki filmin uzayda çekilmiş olduğuna bahse girebilirsiniz filmi izlerken :)



3 boyutun kullanımı ile patlama sahnelerinde kopan parçalar beni yerimden defalarca zıplattı. Okuduklarıma göre bu gerçekçiliğin yaratılması için 6 yıllık bir ar-ge çalışması yapılmış ve film planlanandan oldukça geç çekilmiş. Filmin konusu bilim kurgu değil desem de çekimi tam bir bilim kurgu :)

Ayrıca seslerin kullanımı da çok başarılıydı. Bu konuda uzman olmasam da, büyük bir sessizliğin ardından sesin birden geri gelmesi, sonra tekrar kesilmesi - yani sesin olduğu kadar sessizliğin kullanımı, heyecanlı sahnelerdeki müzikler ve uzaktan usul usul duyulan sonra yavaş yavaş yükselen Kowalski'nin radyoda dinlediği şarkılar beni oldukça etkiledi.

Yanımızda "uzay filmi mi, of çok sıkıcı, ben başka bir filme bakayım" diyen arkadaşı ise iyi ki zorlamışız. Film boyunca verdiği şaşkınlık nidaları ve  sonrasında tam 2  gün boyunca filmin etkisinden çıkamayıp herkese önermesi ile ısrarımızda haklı çıktığımızı bize kanıtladı. Filmden büyük beklentileri olan bizler zaten çok beğenmişken, hiç beklentisi olmayanların yaşadığı şaşkınlığa (özellikle de bir uzay filmini beğenmiş olmalarının şaşkınlığı :) ) şahit olmak çok güzeldi.


Etiketler: