Man On The Moon - R.E.M. - Bilim Kurgu Temalı Şarkılar ve Düşündürdükleri - 5

Yazının güncel adresi : http://www.kurgu-bilim.com/man-on-the-moon-rem/

REM'in belki de en güzel şarkısıdır Man On The Moon.

Şarkının asıl amacı Andy Kaufman adlı komedyene takılmak olsa da beni hep nakaratında sorulan "aya gerçekten insan gönderdiler mi" sorusu ilgilendirir.



Şarkının asıl öyküsüne bakmak için yine sonfacts'i öneriyorum.




If you believed they put a man on the moon
Man on the moon
Eğer aya insan gönderdiklerine inandıysan
If you believe there's nothing up his sleeve
Eğer bunda bir bit yeniği olduğunu düşünmüyorsan
Then nothing is cool
O zaman bu hiç havalı değil

Her ne kadar düğün davetiyem bile Buzz Aldrin'in aydaki(?) fotoğrafından kotarılmış olsa da (Bknz aşağıdaki resim :) ), bu konudaki komplo teorilerini okumayı çok severim. Ve inandırıcı da bulurum açıkçası.


Hele Apollo 11 belgeselini izleyip Buzz Aldrin'le Neil Armstrong'un "aa aydan bir taş bile almamışız ya la" tarzındaki konuşmalarını kendi seslerinden dinledikten sonra, "bunlar aya falan gitmemişlerdir arkadaş" demiş de bulundum zamanında :)

Eh, yine de ilk seferde bu kadar acemilik de kabul edilebilir belki, acaba uzaylıların ilk ufo deneyimleri nasıldır? :)



Ben bu şarkıyı sıkılmadan üstüste 15 kere dinleyebiliyorum ve bu performansı haftada beş gün üstüste sergileyebiliyorum :) Hele otobüsteysem, cam kenarında oturuyor ve denizi izliyorsam çok daha keyifli oluyor aydaki adamı düşünmek...

Ayrıca şarkıdaki yeah yeah yeah'li kısımlar acayip hoşuma gidiyor ve dilime takılıyor. Songfacts'ten öğrendiğim kadarıyla şarkıyı yapan arkadaş, bir şarkıda Kurt Cobain'den daha fazla "yeah" kullanabilirim iddiasındaymış ve başarmış da :)

Did they really put a man on the moon? 
:)

Etiketler: