Star Trek Molası

Sonunda biraz kafamızı boşaltmak, iş ve ülke meseleleri dışında birşeyler düşünmek için kendimize biraz izin verelim dedik. Tesadüf , tam da o gün Star Trek – Into The Darkness gelmiş sinemalara.


Star Trek’in yeni çevriminin ikinci filmi. Eski filmin biraz değiştirilmiş hali sanırım. Önceki versiyonunun adı Khan’ın Gazabı olarak Türkçe’ye geçmiş. Orjinal adı Wrath of Khan imiş.


Açıkcası hepsini izlemişimdir eski uzay yolu filmlerinin, dizisini de çok sıkı takip ettim zamanında. Ancak her zaman, izlediğim süre boyunca bana keyifli vakit geçirtip sonrasında aklımdan iz bırakmadan çıkmıştır. 



Genel hikayesini, Atılganı, karakterlerini severim ama öykülerini hiç aklımda tutamam.  Eskisi ile yenisini kıyaslayamayacağım bu sebeple. 

Yeni çevrimleri de benim için aynı. İlk bölümünü de hatırlamıyorum pek, karakterlerle tekrar tanışma anlamından başka birşey kalmadı aklımda.










Görsel anlamda tatmin ediciydi, uzayda geçen sahneler, Klingonların dünyasındaki dövüş sahneleri..Ama özellikle aklımdan çıkmayacak sahne Atılgan’ın bulutların arasından tekrar yükseldiği sahne olacaktır.



Filmin benim için en güzel tarafı, kötü adamı çok sevmem. Sherlock dizisinden çok beğendiğim Benedict Cumberbatch oynuyor Khan rolünü. Bunu, filme girmeden hemen önce eşimden öğrendim, süpriz oldu diyebilirim.



Khan ve mürettabatının öyküsünün biraz daha derinleştirilmesini isterdim. Aslında 300 yıl önceki hikayelerinden flashback’ler bekledim ama malesef yoktu. Hep beni asıl merak ettiren,’ ama neden ‘ diye sorduran konular hızlıca ve yüzeysel bir şekilde geçiştiriliyor. Öykü anlatmaktan çok, uzayda geçen dövüş sahnelerine dönüştü artık bilimkurgu filmleri.



Bu sebeple artık bilimkurgu izlemekten çok bilimkurgu okuyorum ya.. J(Şu anda elimde Ray Bradbury’nin Resimli Adam (Illustrated Man) kitabı var. Bitirince tekrar görüşürüz.)


Açık vermeden heralde ancak bu kadar bahsedebilirdim filmden, gerçi pek de süprizli bir olay yoktu ama.. 

Sonuç olarak sadece 2,5 saat uzaklaşabildim gerçek hayattan. Filmden sonraki ilk 5 dakikada dahi film hakkında değil malum diğer konular üzerinde konuşuyorduk..




Etiketler: ,