Son Keşfim - Scalzi


Muhafazakar bir bilim kurgu okuyucusu olarak, kitapçıların bilim kurgu raflarında bir süredir rastladığım John Scalzi'nin Yaşlı Adamın Savaşı (Old Man's War) serisini uzun süre görmezden geldim.

İnsanların artık geleceği hayal etmelerine gerek olmayan, geleceği, düşündükları kadar hızlı bir sürede yaratabildikleri bir çağda Bilim Kurgu yazarlığı bana anlamsız geliyordu. (Aslında bu fikir babamın fikri ama 7 yaşımdan beri beni bilim kurguya pardon onun deyimiyle kurgu bilime boğan babamın fikirlerinden etkilenmem çok doğal değil mi? Annecim bunca süre seni bu kadar sıktığımız için özürler :*)

Tabii ki insanlar hala gelecek hakkında hayaller kuruyorlar, hayal kurmadan teknolojinin bu kadar ve sürekli olarak ilerlemesi mümkün olmazdı. Ancak hayal kuranlar artık yazarlardan çok üretenler şu anda (diye düşünüyorum ben)..Ki aslında bu müthiş bir şey. Gelecek kahinleri artık genelde ekonomi gibi sıkıcı konulardan bahsediyorlar. :)

Kitapçıların Bilim Kurgu raflarını incelerken rahatsız oluyorum. (Yine de kitap almak için interneti değil de kitapçıları tercih ediyorum. İnternetten kitap alışverişi yapmak kitapçı gezmenin hazzını vermiyor. ) Bir sürü fantastik kurgunun arasında tek tük yeni çevrilmiş, hakiki bir Bilim Kurgu var mı diye taramak, Bilim Kurgu rafını fantastik kurgularla dolduran zihniyete sövmek..:) Ara ara aklıma takılıyor acaba fantastik kurgu raflarına karışmış Bilim Kurgu var mıdır diye.Şimdiye kadar hiç rastlamadım.Pes! :)

Asıl konuya dönelim. Günün birinde o raflarda alabileceğim bir tek Scalzi kalmıştı. O günün geleceğini biliyordum. :) Bir çırpıda okudum 4 cildi. Hatta son iki cilt aynı konunun, iki farklı karakterin bakış açısıyla anlatımıydı. Yine de okudum. 

Beklediğim gibiydi. Basitti, klişeydi, yaratıcı değildi, vs vs..Koloniler, uzaylı ırklar, ırklar arası savaşlar, klonlar, hepsi tanıdık, hepsi defalarca benzer şekillerde anlatılmış. Ama çok akıcı ve sempatik olan anlatım tarzıyla yazar kendine öyle bir bağlıyor ki, kitabı elinden bırakamıyorsun. Esprili anlatımı neredeyse her sayfada güldürüyor. Son ciltte ise 2 bölümde gözlerimi dolduracak kadar duygusaldı. (Bir Bilim Kurguda böyle bir özelliğin çok da olmasına gerek olmasa da , yine de hoşuma gitti)

Ayrıca yaratıcı olmasa da fikirlerinden, tarzlarından etkilendiği yazarlara atıfta bulunması da oldukça hoşuma gitti. Benimle aynı yazarları okuyor olması ve o yazarların etkilerini de isimleri ile birlikte kitabın içinde görmek çok hoştu.
Böylece ilk defa bu kadar yeni bir Bilim Kurgu serisi okudum. Yeni derken 4 cilt 2005 - 2008 yılları arasında  tamamlanmış. 
Sonuç olarak yeni Bilim Kurgu yazarlarına karşı ön yargılı olmamaya karar verdim. 

Yazar Hugo ödülü almış..Whatever adında da bir bloğu var ve oldukça aktif kullanıyor.
Takip etmek isteyenler için adresi şu şekilde:
http://whatever.scalzi.com/


Etiketler: